Report na Get Punked
Tak mrtvy.keny s www.drumandbass.cz napsal na naši Olomouckou akciččku:
Dvě tak význačná jména na jedné akci snad
ještě nebyla. Ač někteří dali ten den přednost turntablismu Kid Koaly v
Brně, naplnila se olomoucká Envelopa až po střechu drumuchtivými
návštěvníky. A to takovým způsobem, až mi to připomnělo mé ranní cesty
do školy v MHD.
Tahle akce byla jasný úspěch, návštěvnost přesáhla veškerá očekávání (zaslechl jsem, že se modlili za 600 návštěvníků, nakonec dorazilo určitě 1500+ lidí). Akce byla kvalitně zorganizována, plakáty a flyery byly na každém kroku, předpokládám, nejméně po celé severní Moravě, byl vytvořen profesionálně vyhlížející web se všemi informacemi, které jste potřebovali (na ten nezapomeňte, objevují se tam fotky!)... To, co se mělo dít, jsem začal tušit už v pondělí, kdy jsem zjistil, že obě ostravská předprodejní místa jsou vyprodána, ovšem takový kotel jsem opravdu nečekal.
Do Envelopy jsme dorazili před devátou hodinou, dali si pivko a prolezli si "klub". Envelopa na mě působila dojmem, že někdo velmi bohatý nevěděl, do čeho vrazit pár milionů, tak si postavil diskotéku. Obrovský klub, kde by opravdu měli příchozím dávat vysílačky, aby se pořád neztráceli, je rozčleněn na část s tanečním placem, který je obehnán po stranách dvěma bary a část s bludištěm mezi tématickými bary. Každý bar má svůj název a je podle toho postaven - studnový bar je kulatý, má stříšku z tašek, blízké okolí je ve stylu farmy (kola povozů na zdi, lampy se starým jakoby pouličním osvětlením, dokonce umělý strom rostoucí z podlahy...), bar "česká hospoda" je normální dřevěný bar s posezením na lavičkách u stolů. Jak jsem zmínil, další 2 bary jsou ještě podél tancplacu a poslední je usazen na úrovni druhého patra s proskleným výhledem na parket. Za částí s bary je pak jakýsi malý chillout, kde hrál pro změnu drumandbass, což bylo možná škoda, WC, které ten nápor kupodivu v pohodě ustálo a druhá šatna. Nad placem je obrovská světelná rampa, třeba síla stroboskopů byla někdy až nepříjemná.
V devět hodin položil první placku Alleki. Byl to, tuším, nový Calyx, začal jsem se těšit, že konečně zas uslyším někoho s podobným vkusem a desky, které neslyším pořád. Na to, že (pokud jsem dobře pochopil) je Alleki hlavně techno dj, předvedl velmi dobrý výkon. I výběrem desek mi vyhovoval, zazněly věci jako Amit, jako první odstartoval Odyssey od Drumsounda a Simona Basslina Smithe, která tu noc zazněla asi třikrát. Navíc od prvních tónů mu začali lidi přicházet na plac kalit. Alleki vystoupil s Kobylkou - člověkem, který předváděl live hru na bubny. Do drum and bassu. ;) Jak to znělo? Divně. Mně osobně přišlo, že přesně takové zvuky vydává aparát, když je třeba ubrat na hlasitosti. Dovedu si představit, že do techna je to úplně jiné kafe, zde se to setkalo s mým nepochopením. Navíc zvuk jel tak na poloviční výkon, takže místy byly slyšet víc live bubny, než samotná deska a přitom se dalo dva metry před bednama konverzovat.
Katcha nastoupila už před plný a rozjařený parket. Asi půl hodiny hrála ještě na poloviční výkon, pak si to konečně někdo uvědomil a hlasitost v 11h rapidně zvýšil. Katcha zahrála opět zábavný set - takový "od každého něco". Od jumpupových kvákáren, přes podivnost Floodlight od Freshe, nestárnoucí Up All Night Johna B, ale i "klasiku" Body Rock od Shimona a Andyho C a samozřejmě výše zmíněnou Odyssey, nebo desku Crossfire (Danger) ze stejné stáje. To už byli lidi ve varu a v klubu se nedalo rozumně ani projít.
Simon 'Bassline' Smith (SBS) si na úvod střihl komerční intro, které nám připomnělo, že je s Basslinem šéfem Technique recordings a jelo se. SBS zahrál přesně, jak se dalo očekávat - čerstvě zhotovené LP The Nature Of The Beast se jistě projelo tam a zpět a i jiné desky nevybočovaly z Dumsound+SBS stylu. U všech byla patrná typická basa a nájezdy bicích. Ostatně, teď už se nedivím, že SBS dostal přezdívku podle historky s odpálenýma bednama (viz rozhovor), protože ty dostávaly pěkně na frak. Atmosféra byla výborná, kalilo se všude, kam se jen zvuk dostal a hlavně kalit na parketu byl docela psychický i fyzický výkon, který jsem v rámci sebezáchovy přenechal jiným. Zajímavé je, že ač byl celý dvouhodinový set z jednoho soudku, nepřišel mi nudný i když musím uznat, že po hodině a půl se zdálo, že mu došel dech. Ovšem to se změnilo hned po nějaké atmosférovce (asi jediná nenářezová deska, kterou zahrál) a poslední půlhodina byla úžasná.
Dalším pánem na holení byl Ed Rush, který neměl lehkou pozici po tom, co SBS předvedl a navíc set na konci vygradoval. Ovšem bylo vidět, že se cítí jako ryba ve vodě a s lidma pěkně komunikoval, mával a tleskal. Z desek jsem zaznamenal jeho spolupráci s Opticalem - Goodfoot, strašné peklo způsobil mega klasikou The Nine od Bad Company, až mě zamrazilo. Navíc následoval mix do Another Planet. Davovou hysterii zakončil obrovskou nátěrkou Werewolf od The Upbeats.
Pokud bych měl oba sety srovnat, tak SBS hrál vyloženě svůj styl, lidi udržel ve střehu delší dobu a poslední půlhoďku neskutečně rozjel. Ed Rush na to možná kapku doplatil, ale jeho devizou byla spíš variabilita a zkušené finty (The Nine).
Po Ed Rushovi si převzal vařící kotel Reverb, který předhodil Be On Your Guard od Resonant Evil a zaznělo relativně hodně českých věcí - nějaký ten Rido (Human Being, spolupráce s Marihaiem From Hell), Tango & Lamat - High Volume... Každopádně to byl přechod do výrazně zlomenějších věcí, než se hrálo do té doby. I když bylo vidět, že lidi pomalu odcházejí (ano, už se dalo projít na WC, aniž jste se museli otřít o 50 lidí), i tak byl parket zcela zaplněný.
Akci zakončoval Shade, který je expert na extra zlomeniny, takže na konci jsme mohli slyšet to nejpolámanější, co dnes dnb nabízí. Já už pobíhal po klubu a sháněl pohřešované a k tomu mi do ouška hrál třeba Pressure Drop od Technical Itche, další "itchovina" Calling VIP, má oblíbenost Dark Shadows od Cartridge, nebo Punishment od Masona & Fuzzy Logic.
Akce skončila kolem půl sedmé, někteří nevěřícně kalili i na "pohádky na vyhánění" a bylo nutné zjednat ticho, aby se vůbec zbytek lidí odhodlal k odchodu.
Tak a teď trocha nepříjemné kritiky. Nevěřím, že byla dodržena kapacita klubu (i když oficiální zpráva tvrdí, že bylo cca 1500 lidí + hosté a právě 1500 je kapacita klubu). Ono, to číslo k něčemu je. Když náhodou začne hořet, nezbude z půlky lidí hamburger, ale mají šanci se dostat ven. Nevěřím, že kdyby začala hořet plachta, která byla natažena nad celou hlavní částí klubu, tak jsou lidi schopni zdrhnout. Tohle je možná paranoidní, ale přesto tyhle předpisy by měly být dodrženy a ne podřazeny výdělku, navíc i když nehoří, není zrovna příjemné se permanentně takhle mačkat a Envelopa má dostatečnou kapacitu na to, aby to nezasáhlo ani skvělou atmosféru. Druhý průser, dle mého, byl tento. V tiskovce jsme se dočetli, ze neexistuje vnášení svých nápojů a svačin. Při ceně piva 25,- nemám žádný problém a alespoň si vydělal i člověk s párkama před vchodem. Ovšem tohle omezení chápu tak, že jde hlavně o to zabránit vnášení skla, které se časem rozbije a někdo se o něj nepěkně pořeže. V tomto případě by to bylo vnášení dříví do lesa, protože rozbité sklo leželo doslova na každém kroku, nepřítomnost jakýchkoliv odpadkových košů, nebo barmanů, kteří by vypité sklo postupně likvidovali, zapříčinilo to, že okrajové části parketu a cest se ke konci staly brodištěm mezi rozbitými ležícími sklenicemi. Jediné místo, kde nebyl tenhle nebezpečný bordel, byly bary a asi metr od nich.
Jinak nemám námitek, kdyby byly vyřešeny tyhle dvě věci, je to akce na jedničku s hvězdičkou, nějakou tou třešničkou na dortu mohl být laser, nebo alespoň videoprojekce...
Tahle akce byla jasný úspěch, návštěvnost přesáhla veškerá očekávání (zaslechl jsem, že se modlili za 600 návštěvníků, nakonec dorazilo určitě 1500+ lidí). Akce byla kvalitně zorganizována, plakáty a flyery byly na každém kroku, předpokládám, nejméně po celé severní Moravě, byl vytvořen profesionálně vyhlížející web se všemi informacemi, které jste potřebovali (na ten nezapomeňte, objevují se tam fotky!)... To, co se mělo dít, jsem začal tušit už v pondělí, kdy jsem zjistil, že obě ostravská předprodejní místa jsou vyprodána, ovšem takový kotel jsem opravdu nečekal.
Do Envelopy jsme dorazili před devátou hodinou, dali si pivko a prolezli si "klub". Envelopa na mě působila dojmem, že někdo velmi bohatý nevěděl, do čeho vrazit pár milionů, tak si postavil diskotéku. Obrovský klub, kde by opravdu měli příchozím dávat vysílačky, aby se pořád neztráceli, je rozčleněn na část s tanečním placem, který je obehnán po stranách dvěma bary a část s bludištěm mezi tématickými bary. Každý bar má svůj název a je podle toho postaven - studnový bar je kulatý, má stříšku z tašek, blízké okolí je ve stylu farmy (kola povozů na zdi, lampy se starým jakoby pouličním osvětlením, dokonce umělý strom rostoucí z podlahy...), bar "česká hospoda" je normální dřevěný bar s posezením na lavičkách u stolů. Jak jsem zmínil, další 2 bary jsou ještě podél tancplacu a poslední je usazen na úrovni druhého patra s proskleným výhledem na parket. Za částí s bary je pak jakýsi malý chillout, kde hrál pro změnu drumandbass, což bylo možná škoda, WC, které ten nápor kupodivu v pohodě ustálo a druhá šatna. Nad placem je obrovská světelná rampa, třeba síla stroboskopů byla někdy až nepříjemná.
V devět hodin položil první placku Alleki. Byl to, tuším, nový Calyx, začal jsem se těšit, že konečně zas uslyším někoho s podobným vkusem a desky, které neslyším pořád. Na to, že (pokud jsem dobře pochopil) je Alleki hlavně techno dj, předvedl velmi dobrý výkon. I výběrem desek mi vyhovoval, zazněly věci jako Amit, jako první odstartoval Odyssey od Drumsounda a Simona Basslina Smithe, která tu noc zazněla asi třikrát. Navíc od prvních tónů mu začali lidi přicházet na plac kalit. Alleki vystoupil s Kobylkou - člověkem, který předváděl live hru na bubny. Do drum and bassu. ;) Jak to znělo? Divně. Mně osobně přišlo, že přesně takové zvuky vydává aparát, když je třeba ubrat na hlasitosti. Dovedu si představit, že do techna je to úplně jiné kafe, zde se to setkalo s mým nepochopením. Navíc zvuk jel tak na poloviční výkon, takže místy byly slyšet víc live bubny, než samotná deska a přitom se dalo dva metry před bednama konverzovat.
Katcha nastoupila už před plný a rozjařený parket. Asi půl hodiny hrála ještě na poloviční výkon, pak si to konečně někdo uvědomil a hlasitost v 11h rapidně zvýšil. Katcha zahrála opět zábavný set - takový "od každého něco". Od jumpupových kvákáren, přes podivnost Floodlight od Freshe, nestárnoucí Up All Night Johna B, ale i "klasiku" Body Rock od Shimona a Andyho C a samozřejmě výše zmíněnou Odyssey, nebo desku Crossfire (Danger) ze stejné stáje. To už byli lidi ve varu a v klubu se nedalo rozumně ani projít.
Simon 'Bassline' Smith (SBS) si na úvod střihl komerční intro, které nám připomnělo, že je s Basslinem šéfem Technique recordings a jelo se. SBS zahrál přesně, jak se dalo očekávat - čerstvě zhotovené LP The Nature Of The Beast se jistě projelo tam a zpět a i jiné desky nevybočovaly z Dumsound+SBS stylu. U všech byla patrná typická basa a nájezdy bicích. Ostatně, teď už se nedivím, že SBS dostal přezdívku podle historky s odpálenýma bednama (viz rozhovor), protože ty dostávaly pěkně na frak. Atmosféra byla výborná, kalilo se všude, kam se jen zvuk dostal a hlavně kalit na parketu byl docela psychický i fyzický výkon, který jsem v rámci sebezáchovy přenechal jiným. Zajímavé je, že ač byl celý dvouhodinový set z jednoho soudku, nepřišel mi nudný i když musím uznat, že po hodině a půl se zdálo, že mu došel dech. Ovšem to se změnilo hned po nějaké atmosférovce (asi jediná nenářezová deska, kterou zahrál) a poslední půlhodina byla úžasná.
Dalším pánem na holení byl Ed Rush, který neměl lehkou pozici po tom, co SBS předvedl a navíc set na konci vygradoval. Ovšem bylo vidět, že se cítí jako ryba ve vodě a s lidma pěkně komunikoval, mával a tleskal. Z desek jsem zaznamenal jeho spolupráci s Opticalem - Goodfoot, strašné peklo způsobil mega klasikou The Nine od Bad Company, až mě zamrazilo. Navíc následoval mix do Another Planet. Davovou hysterii zakončil obrovskou nátěrkou Werewolf od The Upbeats.
Pokud bych měl oba sety srovnat, tak SBS hrál vyloženě svůj styl, lidi udržel ve střehu delší dobu a poslední půlhoďku neskutečně rozjel. Ed Rush na to možná kapku doplatil, ale jeho devizou byla spíš variabilita a zkušené finty (The Nine).
Po Ed Rushovi si převzal vařící kotel Reverb, který předhodil Be On Your Guard od Resonant Evil a zaznělo relativně hodně českých věcí - nějaký ten Rido (Human Being, spolupráce s Marihaiem From Hell), Tango & Lamat - High Volume... Každopádně to byl přechod do výrazně zlomenějších věcí, než se hrálo do té doby. I když bylo vidět, že lidi pomalu odcházejí (ano, už se dalo projít na WC, aniž jste se museli otřít o 50 lidí), i tak byl parket zcela zaplněný.
Akci zakončoval Shade, který je expert na extra zlomeniny, takže na konci jsme mohli slyšet to nejpolámanější, co dnes dnb nabízí. Já už pobíhal po klubu a sháněl pohřešované a k tomu mi do ouška hrál třeba Pressure Drop od Technical Itche, další "itchovina" Calling VIP, má oblíbenost Dark Shadows od Cartridge, nebo Punishment od Masona & Fuzzy Logic.
Akce skončila kolem půl sedmé, někteří nevěřícně kalili i na "pohádky na vyhánění" a bylo nutné zjednat ticho, aby se vůbec zbytek lidí odhodlal k odchodu.
Tak a teď trocha nepříjemné kritiky. Nevěřím, že byla dodržena kapacita klubu (i když oficiální zpráva tvrdí, že bylo cca 1500 lidí + hosté a právě 1500 je kapacita klubu). Ono, to číslo k něčemu je. Když náhodou začne hořet, nezbude z půlky lidí hamburger, ale mají šanci se dostat ven. Nevěřím, že kdyby začala hořet plachta, která byla natažena nad celou hlavní částí klubu, tak jsou lidi schopni zdrhnout. Tohle je možná paranoidní, ale přesto tyhle předpisy by měly být dodrženy a ne podřazeny výdělku, navíc i když nehoří, není zrovna příjemné se permanentně takhle mačkat a Envelopa má dostatečnou kapacitu na to, aby to nezasáhlo ani skvělou atmosféru. Druhý průser, dle mého, byl tento. V tiskovce jsme se dočetli, ze neexistuje vnášení svých nápojů a svačin. Při ceně piva 25,- nemám žádný problém a alespoň si vydělal i člověk s párkama před vchodem. Ovšem tohle omezení chápu tak, že jde hlavně o to zabránit vnášení skla, které se časem rozbije a někdo se o něj nepěkně pořeže. V tomto případě by to bylo vnášení dříví do lesa, protože rozbité sklo leželo doslova na každém kroku, nepřítomnost jakýchkoliv odpadkových košů, nebo barmanů, kteří by vypité sklo postupně likvidovali, zapříčinilo to, že okrajové části parketu a cest se ke konci staly brodištěm mezi rozbitými ležícími sklenicemi. Jediné místo, kde nebyl tenhle nebezpečný bordel, byly bary a asi metr od nich.
Jinak nemám námitek, kdyby byly vyřešeny tyhle dvě věci, je to akce na jedničku s hvězdičkou, nějakou tou třešničkou na dortu mohl být laser, nebo alespoň videoprojekce...
Fotky s Get Punked
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář